Millist GPS-navigatsiooniseadet valida?

Nii nagu igas muuski valdkonnas, kehtib ka navigatsiooniseadmete juures tõsiasi, et kui seade teeb paljusid asju, siis ei tee ta midagi korralikult. Seepärast päris töötegemiseks ei sobi nutitelefonid ja tahvelarvutid. Küll aga ajavad nad asja ära üksikute sõitude puhul.

Kui on vaja naviseadet igapäevaseks kasutamiseks, siis sobivad selleks niiöelda päris navid. Ehk seadmed mis ongi ainult selleks mõeldud. Neid on palju variante. Laias laastus võib need siiski jagada kolmeks: TomTom, Garmin ja erinevaid naviprogramme kasutavad “hiinakad”.

TomTomi puhul on tegemist rahuldava seadmega, mis ajab asja ära. Hea on korralik Eesti keel ja ekraanikuva. Tegemist on aga raskepärase menüüga, mis teeb kasutamise keeruliseks. Halb on aga seadme remont ja varuosade saadavus, mida tuleb teostada tehases ja tasu selgub peale seadme naasmist. TomTomi puhul peab silmas pidama ka seda, et see seade oleks niinimetatud kaartide eluaegse uuendamisega. Vastasel juhul on seadme ja kaartide uuendamine väga kulukas.

Garmin on üks vanimaid navide tootjaid maailmas. Seadmed on väga hea töökindlusega ning töötavad kiirelt ja tõrgeteda. Esile saab tuua Garmini väga erksad ja ka päikese käes loetavad ekraanid. Kesine on aga ekraanigraafika. Nii nagu TomTomi puhul tuleks ka Garmin soetada kaartide eluaegse uuendamisega mudelina, sest kaartide ostmine ja uuendamine on kulukas. Garmini suureks plussiks on ka heade Eesti kaartide (Regio) olemasolu (lisavarustuses), kus on võimalik talude ja muude huvipunktide täppisotsing. Miinuseks on paraku asjaolu, et Garmini puhul saab kasutada ainult orginaallaadijaid, mis on kallimad, kui unuversaalsed.

Kolmas navide grupp oleksid siis kõik niinimetatud “hiinakad”, mis kasutavad erinevaid naviprogramme.

Üheks paimaks programmiks on iGO Primo. See võimaldab erinevaid navigeerimisviise – teel, maastikul ja toetab ka erinevaid liikumisvahendeid (jalakäija, sõiduk, buss, veoauto jne.). Eriti kasulik on veokijuhtidele veoautorežiim, mida saab täpselt seadistada erinevate sõidukite parameetrite järgi (kõrgus, laius, telgede arv, kiirus, mass, eriveosed jne.). Primo plussiks on lihtne, aga ülevatlik ekraanikuva. Toetatud on ka sõiduradade vahel juhatmine ja erinevate liiklusolukordade ja ohtude kuvamine (liiklusmärgid, möödasõidukeelud, raudteede ületuskohad, asulatesse jõudmised jne.)